FANDOM

Behzat Ç.
Behzatc

Canlandıran

Erdal Beşikçioğlu

Yaş

42 (1. Bölüm)
43 (29. Bölüm)
45 (78. Bölüm)

Meslek

Başkomiser
Ankara Cinayet Büro Amiri

İlk Görünüş

1. Bölüm

Behzat Ç., dizinin ana karakteridir. Polis Akademisi'nden 1985 yılında mezun olmuş; dönem arkadaşlarının çoğu polis teşkilatında daha üst görevlerde bulunduğu hâlde almış olduğu cezalar nedeniyle hep başkomiser olarak kalmıştır. Ekibinde yer alan diğer polisler Harun, Hayalet, Akbaba, Eda, Emre Selim ve Cevdet ile beraber Ankara'da yaşanan cinayet olaylarını çözmeye çalışmaktadır. Kendisine has sorgu yöntemleri, zanlılara karşı şiddet içeren davranışları olmakla birlikte samimi, dürüst, dost canlısı, ekibini her türlü olumsuz durumdan koruma amacı güden bir tavıra sahiptir. Gençlerbirliği taraftarıdır. Dönem arkadaşlarınınkine eş imamesinde "A" harfi bulunan ve hiç elinden düşürmediği bir tespihi vardır. Yakın çevresindeki iş arkadaşlarına, karısına, abisine, Şule'ye olan sevgisini asla belli etmez fakat onları çok sever ve korumak için elinden geleni yapar.

SoyadıEdit

Behzat'ın makam odasındaki masasında isimliği ancak soyadının ilk harfi olan Ç harfine kadar görülebilir. Gerisinin üzerine yapışık Gençlerbirliği rozeti bulnur. Ayrıca Berna'nın mezarı, telefon rehber kayıtları, imzalarda da Ç.'nin gerisi görülmez. İmza atarken, isim yazarken bir aksilik olur (kalem biter vb...). Herhangi bir evrakta soyadı buzlanır. Dizide ise soyadının bahsi geçmemiştir. Yazar Emrah Serbes'in dostu olduğu bilinen Murat Uyurkulak'a göre, şair Ayhan'a, babasının ismi olan Behzat Çağlar'dan dolayı bir saygı duruşudur.

İlişkileriEdit

Behzat, Ceyda'dan ayrılınca pavyonda şarkıcılık yapan Gönül ile beraber olmaya başlamıştır. Gönül'ü her zaman koruyup kollamaktadır. Gönül sosyal normları önemsemediğinden evli/nişanlı/ilişki içinde olup olmadığını önemsemez. Behzat çok sonra eski sevgilisi Bahar ile karşılaşır. Ona evlenme teklifi eder ve Bahar bunu reddeder. Behzat Ç. 30. Bölüm'de Savcı Esra ile birlikte olmaya başlar. Bahar belli bir süre sonra diziden ayrılır. İkinci sezonda, Behzat Esra ve Gönül ile birlikte olmaktadır. Gönül'ün Esra'dan haberi vardır. Fakat önemsememektedir. Esra ise Gönül'ü bilmemektedir. Behzat'ın Esra ile ilişkisi ise normal bir ilişki gibi gitmemektedir. Daha sonra Esra öldürülür ve Gönül ise Ankara'dan taşınır.

Çoklu Kişilik BölünmesiEdit

Behzat Ç. ikinci sezondan itibaren şiofrenik çoklu kişilik bozulması yaşamaya başlar. Kendisi dahil toplam beş farklı Behzat'la kendi iç dünyasında tartışır, konuşur.

Katil BehzatEdit

Akıl Hastası Behzat ve BöceklerEdit

İntihara Meyilli BehzatEdit

Uyuşturucu Bağımlısı BehzatEdit

AilesiEdit

Also on FANDOM

Random Wiki