FANDOM

Memduh Başgan, dizide Güven Kıraç tarafından canlandırılan karakterdir.

Geçmiş Edit

Geçmişi hakkındaki çoğu bilgi kendi repliklerine dayalıdır. "Biz bu vatan için yurt içinde de yurt dışında da mücadele ettik" "solculardan elli faili meçhulüm var" gibi repliklerinden; eski ülkücü eylemcilerden olduğu ve Kontrgerilla adına çalıştığı, Ermeni terör örgütü ASALA'ya karşı operasyonlara katıldığı anlaşılmaktadır. Kayıtlarda ölü olarak görünmektedir, ayrıca bir kere de Ercüment Çözer tarafından vurulmuş ve kurşunun göğüs cebindeki Zippo'ya takılmasıyla kurtulmuştur. Daha sonra patronu konumundaki Ağabey'i öldürmüş ve Hanımefendi'ye karşı Ercüment'i desteklemiştir. Ercü'nün ona karşı sonsuz hoşgörüsü, kendisinin Ercüment Çözer'in hayatını kurtardığı yönünde tahminler yürüttürmüştür.

Karakter ve Görünüş Edit

Oldukça kısa boylu, şişman, seyrelmeye yüz tutmuş gri saçlı ve gri pos bıyıklıdır, kamuflaj için bazen bıyıklarını keser, top veya kirli sakal bırakır. Kurnazlığı, heyecanı ve başarısız olduğu an bile B planını ısındırma özelliğiyle bilinir. Yakın arkadaşı Ercüment Çözer'in ağırbaşlı ve ehlikeyf kişiliğine karşın Memduh Başgan "amk"sız cümle kuramayan ve mutlaka bir şekilde küfreden biridir. Keza bizzat cinayet işlemeyi tercih eden Ercüment'e nazaran Memduh Başgan daha çok tetikçi kullanır. TEM şube müdürlüğünün kıdemlilerince sayılan birisidir, ayrıca Behzat'ın yanındaki köstebeği de Selim'dir.

Diyalogları Edit

"Ağacını kökünden ananı götünden sikeyim."

"Hep atıl kurt atıl kurt, bir gün katıl kurt demedin."

"Bacım bir sus amk, ampır ampır konuşma öyle"

Memduh Başgan: Biz bu vatan için yurt içinde de yurt dışında da mücadele ettik...

Behzat Ç: Ne yaptın, ikinci Kosova savaşına mı katıldın?

Also on FANDOM

Random Wiki